Tahko Talent 2024-2025

Tahkon alppikoulun yhteydessä toimii yläkouluikäisille tarkoitettu Tahko Talent –team, jonka tavoitteena on tehostaa lahjakkaiden ja motivoituneiden nuortenalppihiihtäjien harjoittelua.

Tahko Talent –team toimii valmistavana vaiheena niille urheilijoille, joilla on tavoitteena jatkaa kohti alppikoulua ja maajoukkueuralle.

Tahko Talent –teamin ohjelmaan kuluu sekä laji- että fysiikkaharjoittelua siten, että yhteisiä harjoittelupäiviä kauden aikaan kertyy 80 – 100 vrk. Ryhmän vastuuvalmentajana kaudella 2024-2025 toimii Tuomas Huttunen ja osa harjoittelusta toteutetaan yhdessä Tahkon alppikoulun kanssa. Ryhmään otetaan 5-10 laskijaa edellisten kausien näyttöjen ja hakemusten perusteella. Etusijalla ovat 2009 – 2010 syntyneet urheilijat. Ryhmään haetaan sähköisellä hakemuksella 25.3.2024 mennessä. Hakulomake löytyy osoitteesta: https://www.tahkonalppikoulu.fi/hakeminen

Ryhmän alustava ohjelma ja toiminnan periaatteita

• Ryhmän kausi alkaa fysiikkatesteillä viikolla 19
  • Kesäkuussa ja elokuussa fysiikkaleirit viikoilla 23 ja 31/32
  • Syyskuussa fysiikkatestit viikolla 34
  • Hallileiri 1 Liettuassa viikolla 37
  • Hallileiri 2 Liettuassa viikoilla 40
  • Kilpailukaudella yhteisiä leirejä n. kaksi kertaa kuukaudessa, tarkempi leiriohjelma syksyn ja talven päivitetään kevään aikana ja se seuraa kauden 2024 – 2025 Junior Alpine Ski Tourin kilpailuohjelmaa.
  • Ryhmän omien leirin lisäksi mahdollista tutustua Tahkon alppikoulun valmennukseen.
  • Ryhmän valmennusmaksu 2700 € sisältäen valmennuksen ja Tahkon kausikortin sekä yhteistyösopimusten mukaiset ryhmäedut.
  • Leirikohtaiset kulut jaetaan osallistujien kesken ja varainhankinnassa ovat käytössä Tahkon alppikoulun tuki ry:n ja Tahkon valmennuskeskuksen yhteistyökanavat.
  • Leirijärjestelyt hoidetaan vuosien ammattitaidolla ja kustannustehokkaasti.
  • Tahkon alppikoulu vastaa valmennuskalustosta.
  • Tahkon leireillä hyödynnetään Nilsiän ja Tahkon liikuntatiloja sekä majoituksia.
  • Opiskelujen eteneminen varmistetaan yhteistyöllä valmennettavan oman koulun ja Nilsiän yläkoulun kanssa sekä valmentajien toimesta.

HAE MUKAAN HUIPPUPORUKKAAN

Lisätietoja:

Veli-Matti Kuusela, 045-7838 8608, (veli-matti.kuusela@tahko.com)

Kommentoi